Dalam Hati Manusia Ada Kesedihan Dan Kesedihan Itu Tidak Akan Hilang Kecuali Seronok Mengenal Allah

Aiskrim Toyyibah

Aiskrim Toyyibah
Bagi yang meminati aiskrim, yang selama ini ragu-ragu akan sumber kandungannya, anda bolehlah mencuba aiskrim Toyyibah yang telah dikeluarkan oleh HPA pada bulan Mac 2009. Ada beberapa persoalan yang sering didengar dan ada juga rungutan tentang aiskrim ini.Antaranya:

1. Kenapa aiskrim ni mahal?Aiskrim Toyyibah 500ml

Kualiti asikrim ini adalah lebih tinggi berbanding kualiti aiskrim-aiskrim lain yang berada dipasaran dan yang paling penting adalah ia aiskrim yang mengandungi sumber yang halal. Tanpa Gelatin.

2. Gelatin tu apa?

Gelatin adalah bahan yang digunakan di dalam industri makanan dan perubatan kerana sifatnya unik. Kegunaannya diperluaskan ke dalam industri farmaseutika,kosmetik dan teknikal pula. Tanpa gelatin, sesetengah produk tidak dapat Aiskrim Toyyibah Ripple 1literdihasilkan.

Terdapat 2 jenis gelatin. Gelatin ‘Type A’ kebanyakkanya didapati dari kulit babi. Gelatin ‘Type B’ pula didapati dari tulang-tulang dan kulit-kulit haiwan ‘bovine’ sperti lembu, kambing dan kerbau.

Bagi orang-orang Islam, walaupun sumber gelatin itu dari sumber yang halal dimakan, harus dititik beratkan ia turut disembelih mengikut syarak. Antara makanan mengadungi gelatin :

1. Konfeksionari (Coklat,gula-gula)Aiskrim Toyyibah Perisa Keladi 500ml

2. Puding,kek dan pai

3. Gummi,Jeli,pastil berperisa

4. Yogurt, keju dan butter

5. Aiskrim

6. Pencuci mulut segera

7. Gula-gula getah

7. Produk-produk daging yang diproses

Gelatin digunakan dalam produk-produk di atas sebagai agen penstabil,agen penebal,agen pembuih,agen pelekat atau pengikat. Walaubagiman baiknya gelatin, soal halal atau haram perlu dititik beratkan. Sebab itulah aiskrim Toyyibah tidak mengandungi gelatin.

Sumber : Kelab Jati Pemimpin Pahang

Sumber Asal: Kosmo Online & Halalgelatin.com.my

0 comments:

Post a Comment

Sekapur Sireh ...

Assalamu'alaikum wbt,

Para Pengunjung Yang Dirahmati Allah,

Minta maaf kerana telah lama tidak update blog ini..

segala info lanjut berkenaan produk2 HPA dan seumpamanya boleh la berkunjung ke pautan berikut :

HPA Latest News: http://duniaherbahpa.com/

Atau hubungi En Redza : 0193093956 (peneraju duniaherbahpa.com)

Atau Stokis HPA Seksyen 4 Bangi (Kak Yam) : 0122992640 (stokis aktif yang saya selalu beli barang kt dia)

Jika masih belum mendaftar sebagai ahli HPA tetapi berminat untuk membeli produk2 HPA, anda boleh menggunakan no ahli dan nama saya (575442.MY01 Fazilah Jamaludin) semasa membuat pembelian atau no ahli dan nama ahli yang disenaraikan dalam page ini, sila klik ye -> (senarai no ahli dan nama ahli) . Anda akan diberi harga ahli semasa membuat pembelian nanti.

Rasanya setakat ini sahaja yang ingin dimaklumkan kepada pengunjung. Terima kasih atas kunjungan. Mohon maaf sekali lagi kerana tidak lagi meng "update" blog ini. walaupun tak brp nk update blog ni, saya tetap menyokong produk2 ini, regular customer kepada Kak Yam tau :) ! Especially kopi... Jom sokong produk Muslim setakat mana yang kita mampu kita cuba ya! Moga-moga Allah redha :)

Wassalam ...

Nota : Segala info berkenaan produk2 HPA dan seumpamanya yang ada dalam blog ini mungkin telah outdated ya.. Jadi untuk info lanjut boleh hubungi En Redza atau Kak Yam ..